23 - almost like a couple

Previously:
"Du är inte min pappa, när ska du inse det? Jävla idiot!", fräser jag åt honom och fortsätter att gå in till köket. Chaz kan bara dra någonstans långt härifrån ibland och lämna mig ifred. Varför kan inte jag få ha killvänner för? Jag och Justin har klarat oss själva utan hans hjälp ett flertal gånger så jag behöver den inte precis nu. En stor fet idiot är vad han är, och jag ska allt visa honom vad som händer när man jävlas med mig mer än en gång.
Dagen efter vi hade varit hos Blair så hade jag åkt hem och bara rensat tankarna i några dagar. Nu har det gått över en vecka sen dess och jag vill verkligen hitta på något idag och träffa någon, inte bara ligga hemma och deppa. Mamma har jag knappt sett röken av, hon har väl hittat sig några att umgås med äntligen. Då är hon inte på mig hela tiden om att jag måste städa och sånt. Chaz har jag inte hört någonting av och det är jag verkligen glad över. Vill varken se eller höra av honom ifall han håller på såhär fortfarande. Vi gick igenom det här för inte alls längesen och om han ska börja igen... Då kan han likagärna sluta umgås med mig. Då vill jag inte ens umgås med honom.
Dörrklockan plingar och jag rycker till. Här ligger jag i sängen utan smink med min pyjamas. Härligt.. Fort ställer jag mig upp och tar en snabb titt i spegeln. Mitt hår är en röra. Medan jag går mot dörren sätter jag upp det i en bulle. Jag öppnar den och bakom står Justin.
"Hej.", säger han och ler snett.
"Hej..", svarar jag och sätter armarna i kors framför mig. Pinsamt eller vad?! Jag trodde att det skulle vara postgubben eller någon kamrat till mamma, men nej där står han. Snygg som attan är han också.
"Får jag komma in?"
"Absolut!", säger jag snabbt och drar upp dörren mer. Han stiger in i hallen och jag stänger dörren.
"Förlåt om jag bara kommer såhär men jag har inte träffat dig på så länge och jag kände bara att det var dags.", säger Justin när han fått av sig jackan.
"Det är lugnt, jag hade ändå tänkt fråga om vi skulle träffas idag. Fast då tänkte jag inte se ut såhär.", säger jag och gör en gest vid mitt ansikte. Justin skrattar till och skakar på huvudet.
"Jag tycker du är vacker ändå." Och där kom fjärilarna. Så fort någon säger sådana saker, och speciellt killar, så blir jag så lycklig. Även ifall de är oseriösa, jag kan inte rå för det.
"Tack. Ska vi gå in till mitt rum eller?", säger jag och drar ut på det sista ordet.
"Absolut."
Vi går in till mitt rum och på en gång kommer jag på att sängen ser ut som ett bombnedslag. Fort börjar jag bädda som en rabiessmittad kanin och Justin skrattar åt mig.
"Du måste inte städa för mig vet du?"
"Men det är ju pinsamt!", säger jag och avslutar min bäddning. Den blev inte i världsklass precis, men bättre än innan.
"Då ska du se mitt rum..", flinar han.
"Tveksam till om jag verkligen vill.", skämtar jag tillbaka. Justin flinar bara till svars och slänger sig i min säng. Då är den bäddningen som bortglömd.
"Din säng är så skön.", säger han och rör till ännu mer.
"Justin!"
"Vadå?", flinar han.
"Åh du är så elak!"
"Använd inte sådana där ord mot mig unga dam, då blir det smisk.", flinar han ännu en gång.
"Måste du vara så pervers jämt?", stönar jag och går in till min garderob.
"Ey gömmer du dig från mig!?"
"Ja, det kanske jag gör!", ropar jag till svars.
"Byt om härute istället!", ropar han tillbaka och jag kan höra hur han skrattar för sig själv. Han är då den mest konstiga jag mött.
När jag fått på mig ordentliga kläder, det vill säga ett par shorts och en t-shirt med väst över, så går jag ut till honom igen. Så fort han får syn på mig busvisslar han.
"Sexy mama.", flinar han.
"Lägg av!", säger jag som att jag inte bryr mig, men blir generad ändå.
"Du blushar ju, vad söt du är.", skrattar han.
"Ge dig!", fräser jag.
"Kom hit.", säger han och sträcker ut armarna mot mig.
"Va?"
"Kom hit och mys med mig.", flinar han.
Även fast han är oseriös så gör jag som han sänger, och han drar ner mig i hans famn. Jag ligger praktiskt taget ovanpå honom och han har händerna vid min rumpa. Det är som att vi vore ett par, fast det är vi verkligen inte.


Även om jag verkar oseriös så kan jag inte släppa hur mycket jag faktiskt vill det. Jag vill att hon ska ligga i min famn, jag vill kunna hålla om henne, jag vill kunna kyssa hennes vackra läppar och jag vill kunna göra allting inför alla andra. Men Chaz skulle bli rasande. Att ha henne liggandes på mig nu i min famn är det jag drömt om sedan jag lärde känna henne på riktigt nu igen. Hennes personlighet är underbar, hon är så omtänksam och vänlig. Ifall jag tog hem henne till mamma och sa att hon var min flickvän så skulle hon bli överlycklig. Alla i min familj älskar henne, det skulle vara ren lycka att kunna göra det. Att kunna kalla henne min flickvän.
Hon börjar röra på sig och sätter sig gränsle över mig istället. Hennes händer vilar på mitt bröst och hon tittar djupt in i mina ögon. Som att hon försöker scanna om jag är allvarlig eller inte, om jag vill att hon ska gå av eller ligga kvar, om jag vill att hon ska göra något mer eller inte, hon verkar bara vilja ha reda på svar. Jag önskar att hon vågade fråga. Och jag önskar att jag skulle kunna få veta vad som försigår i hennes huvud så jag bara får veta hur hon känner om oss. Om hon också vill att det ska bli något mer, eller om hon bara  vill vara vänner. Även om båda skulle vilja så skulle det nog inte bli något, men vi skulle båda få bekräftelse iallafall.
"Vad tänker du på?", viskar hon. Som att hon skulle vara rädd att någon annan skulle få höra.
"Dig.", svarar jag ärligt.
Hennes min ändras och hon ser nästan lite häpen ut. "Vadå mig?"
"Jag tänker på dig."
"Vad om mig?"
"Jag tänker på hur mycket jag gillar dig.", viskar jag. Det där kan tolkas på två sätt, och jag hoppas innerligt att hon bara inser vilket och böjer sig ner och kysser mig..
"Jag gillar dig också Justin.", viskar hon och ler. Sen lägger hon sig ner igen, fast fortfarande med benen om sidorna om mig.
Jag börjar dra min hand upp och ner över hennes rygg, som i en värmande gest. Jag vill bara att hon ska veta hur mycket jag tänkt på henne under veckan som gått. Det var som att bli plågad när jag var ifrån henne, och jag kan bara tänka mig hur det blir när jag måste lämna Stratford för jobb senare i sommar.

Blair hade ringt och bett oss komma över för att sola och bada, som vi gjort för exakt en vecka sedan. Så i passagerarsätet bredvid mig satt nu Jocelyn. Vi hade kunnat gå, men ikväll när man är seg och trött är det smidigare att ta bilen hem.
"Om du försöker putta ner mig i poolen så kommer jag döda dig.", säger Jocelyn och försöker låta väldigt hotfull.
Jag skrattar åt henne och petar henne i sidan. "Och du tror att du kommer lyckas? Dröm vidare baby."
"Det är du som borde drömma vidare Bieber."
"Så nu kallar du mig efter mitt efternamn också?", flinar jag mot henne.
Hon slår till mig på armen och mumlar något för sig själv så jag bara inte kan låta bli att le mot henne. Hon är så söt när hon försöker hålla på så det är svårt att hålla sig borta från henne.
Jag parkerar på Blairs uppfart och sen hämtar jag och Jocelyn badsakerna tillsammans i bakluckan. När vi går runt huset stannar Jocelyn mig plötsligt.
"Kommer Chaz vara här tror du?", viskar hon.
"Jag antar det, vadå då?"
"Kan inte vi reta upp honom lite?", ler hon och höjer på ena ögonbrynet.
"Hur menar du nu?"
"Men att vi håller på jättemycket och överdrivet?"
"Varför? Han kommer bara bli arg på mig."
"Men han håller på så mycket hela tiden! Han tror att han kan köra med mig bara för att jag är hans lilla kusin men jag ska allt visa honom vad som händer om han försöker förstöra för mig." Förstöra för henne? Vad är det hon syftar på? Varför vill hon helt plötsligt göra Chaz sur? Dessutom är det ju mig han kommer bli arg på, inte henne.
"Jag tror bara att han kommer bli förbannad på mig och slå mig eller något."
"Men lägg av nu Justin!", suckar hon. "Ställ upp för laget!"
"Vad får jag om jag är med i din lilla lek?"
"Vad som helst!"
"Vad som helst?", flinar jag i ett försök att lätta upp stämningen lite.
"Var inte så pervers hela tiden!", säger hon och slår till mig och börjar gå. Jag bara skrattar åt henne och följer efter.
När vi kommit till pooldelen så sitter hela gänget där, inklusive Chaz. Han kommer döda mig efter idag.  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-25 @ 15:52:26
Postat av: Anonym

OMFG MMMER

2013-03-25 @ 17:01:34
Postat av: Hanna

Amazing!!

2013-03-27 @ 06:38:33
Postat av: Frida❤

As grymt! <3

2013-03-27 @ 16:30:05
URL: http://fridacarbin.blogg.se
Postat av: Anonym

Är dom tillsamnas du eller? det känndes inte som det:(

2013-03-28 @ 18:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback