16 - he's back!

Previously:
"Redan gjort.", säger jag och möter hennes blick. Både hon och Chaz stelnar till och kollar på varandra. "Inte vad ni väntade er av mig eller hur? Ni trodde att jag skulle vara en sån billig liten slampa att så fort han kom nära mig skulle jag sära på benen som att det vore vad som helst. Men gissa vad, det gjorde jag inte. Han försökte våldta mig men ni var ju så upptagna med att inte hamna i dåliga dager på grund av mig att ni inte ens frågade Dylan eller Ryan om det. Kom nu killar, nu drar vi.", säger jag och börjar gå ut därifrån. Jag kan tänka mig deras miner nu. För en gångs skull hade jag lyckats. Jag hade lyckats att få några att känna skam, något de borde efter vad de sagt. När jag ligger i sängen ikväll och ska sova kommer jag le, över att jag satte den så inåt helvetes bra. Mitt i prick.

Idag skulle Justin komma, något alla sett fram emot. Vi var alla sams igen. Dagen efter vi hade träffats på biljardstället hade Blair ringt gråtandes till mig och bett om ursäkt. Vi pratade i två timmar tror jag. Sen på den helgen kom Chaz över och pratade och bad om ursäkt så vi var bra också. Så alla hade planerat att Justin skulle komma hem till Chaz och vi skulle ha en rolig kväll bara vi i "gänget". Förhoppningsvis utan alkohol, men man vet ju aldrig med dem där killarna.
"Jocelyn!", hör jag mammas röst från köket säga.
"Vad?", mumlar jag och fortsätter rota runt i garderoben. Mitt största problem just nu är kläderna. Skulle verkligen behöva köpa lite nytt men mamma har knappt pengar.
"Vad ska du göra ikväll?", säger hon och kommer in i mitt rum. Utan att knacka, som vanligt.
"Jag ska till Ryan med de andra. Justin kommer tillbaka ikväll.", säger jag.
Hon suckar ut, som att hon hade kunnat göra något för att ändra det. "Vi ska ju till mormor ikväll.."
"Men Chaz ska också dit så då behöver inte jag följa med."
"Det var bara vi två som skulle åka dit. Nu kommer mormor bli jättebesviken."
"Då får hon väl bli det.", fräser jag till och kastar ut ett till linne. "Jag har ju inga kläder att ha på mig ens!"
"Passa din attityd unga dam.", säger hon och lämnar rummet. Åh vad skrämd jag blev.
Tillbaka till vad jag höll på med. Det vita linnet ser bra ut, då skulle jag kunna knyta det i magen och ha massa guldsmycken. Men det kommer nog bli kallt, och mamma skulle inte bli glad. Men längst inne i garderoben skymtar jag något som jag sett fram emot att hitta på länge. Ett litet finurligt leende klistras på mina läppar när jag drar ut SWEET-tröjan. Den luktar helt underbart nytvättat, med en svag doft av blommor. Ett par mörka jeans skulle sitta jättebra med den, det vet jag från erfarenheter. De jag hade igår borde vara jättebra, jag träffade ändå bara Ryan och Dylan då. Sen kan jag ta mammas ljusa boots och någon gammal jacka. Perfekt.
"Mamma!", ropar jag från dörröppningen och hon visar sig snart påväg från vardagsrummet.
"Vad är det?", säger hon mjukt och närmar sig mig.
"Ser det bra ut?", säger jag och snurrar runt så hon får se på hela outfiten. När jag stannar för att se vad hon säger, står hon bara och ler fånigt. "Vadå?"
"Du är jättefin gumman.", säger hon och kommer fram och pussar mig i hjässan. Sen kramar hon mig. Det var en väldig humörsvängning, från rasande till en riktig softis.
"Tack.", säger jag och släpper henne.
Hon går tillbaka till vardagsrummet och jag tar mig till badrummet. Det ser bäst ut med plattat hår till, och det är ju bra att iallafall se ut att ha ansträngt sig lite till att Justin kommer. Tjugo minuter senare är håret sprikrakt och det är bara att fixa sminket. Jag kör på relativt naturligt så det tar inte alltför lång tid.
"Gumman jag tror att Blair är här nu.", säger mamma och ställer sig i badrummet.
"Okej vad bra." Jag lämnar rummet för att ta med mig mobilen och nycklarna. Sen går jag till hallen för att få på mig ytterkläder. "Vi ses ikväll då mamma!"
"Ja, jag antar det."
"Hejdå!", säger jag och smäller igen dörren. Det blåser ganska mycket så vinden gav extra kraft till smällen. Hoppas att mamma inte tror att jag är arg nu bara för det.
Blair sitter och ler när jag kommer. "Vad?"
"Nej jag tycker bara att du är fin idag." Inombords blev jag jätteglad över komplimangen, men ville inte visa det för mycket. Man ska ju förvänta sig det av sina tjejkompisar, så att jag blev överdrivet glad är bara töntigt.
"Tack, du med.", säger jag och synar hennes gulliga outfit med tights, shorts och en oversize:ad tröja.
Hon åker förbi Ryans hus och då börjar jag tänka på mina gulliga små bästavänner. Jag är så glad och välsignad att ha dem. Utan dem hade jag inte överlevt Luke-incidenten. Dylan är ju en stor del till att jag gjorde det.
"Jorden anropar Jocelyn, vi är framme!", säger Blair och jag rycker till. Hon börjar skratta och öppnar dörren för att hoppa ut. Duktig jag är som inte ens märker att hon stannat bilen. Jag går ut precis efter och springer efter henne, jag vill ju inte komma in fem minuter senare. Dörren öppnas av ingen annan än Justin.
"Blair, Jocelyn!", säger han och kramar om oss. "Jag har saknat er tjejer."
"Vi har saknat dig med.", ler Blair och vi tar av oss ytterkläderna.
När vi kommit in hälsar vi på de andra killarna och de följer oss till vardagsrummet. Justin börjar berätta om någon stor intervju han gjort i New York och ett galet fan som hade gömt sig i en papperskorg för att få tag på honom. Det är sjukt vilka metoder hans "beliebers" tar till för att bara få en liten glimt av honom eller en bild av honom. Här sitter jag i samma rum som honom men ser honom bara som en vän. Är det dumt av mig? Borde jag känna mig hedrad på något vis? Jag hoppas inte det för han känns bara som gamla Justin som Chaz jämt lekte med när vi var små.
"Jaha, vad ska vi hitta på nu då gottfolk?", säger Chaz.
Dylan får genast ett flin på sina läppar, jag kan nog bara tänka mig vad han har i tankarna just nu.
"Vad sägs om 'jag har aldrig'?", flinar Dylan och killarna nickar gillandes.
"Absolut, jag går och hämtar grejerna.", ler Chaz. Festsugen säkert.
"Jag hjälper dig!", säger Blair.
Värst vad alla ville dricka idag då!



Killarna hade bestämt att vi skulle köra "jag har aldrig". Ett spel jag aldrig riktigt kört sådär. Alkohol och jag går inte ihop så jättebra, och jag kan inte påstå att jag är något stort fan utav det. Visst jag dricker på fester, men en shot för mycket så däckar jag av. Jocelyn sitter och tittar på mig så jag möter hennes blick och ler. Hon ler tillbaka, en helt perfekt tandrad visar sig tydligt. Hennes leende är nästan bländande.
"Brukar du köra sånt här?", säger hon och sätter sig lite närmare mig.
Jag skakar på huvudet leendes. "Det är inte min grej riktigt. Brukar du?"
"Inte min heller. Jag har aldrig kört det faktiskt.", säger hon.
Har hon aldrig kört jag har aldrig!? Så som hon ser ut skulle det inte förvåna mig om hon gjort allt och lite till. Jag skulle nog inte kunna bli tillsammans med henne just för att det är min barndomsvän och Chaz' kusin, men att hon ser bra ut kan jag inte neka till. Hon liknar mitt ex Jasmine väldigt mycket, lite spansk eller mexikansk.
"Oj, det trodde jag inte om dig.", säger jag.
"Trodde inte vadå?", säger Dylan och slår sig ner mellan oss.
"Att Jocelyn inte kört jag har aldrig.", säger jag och Dylan vänder sig mot henne.
"Har du aldrig kört jag har aldrig!?" Hennes kinder får en lätt rosa ton och hon slår ner blicken i knät.
"Nej.", säger hon men kollar sen upp igen.
"Då ska vi lära dig på rätt sätt.", flinar Dylan. Han lyckas alltid blanda in något perverst i alla situationer. Om tio år kommer han säkert vara en ungkarl som aldrig haft ett seriöst förhållande. Han är en sån person som man förväntar sig något sådant av.
"Nu kör vi!", säger Blair som kommer ut med en bricka full av shotglas. De är nästan fyllda upp till kanten med en genomskinlig vätska, säkert tequila. Chaz älskar att shotta, så han har säkert allt möjligt i hans spritgömma.
"Vem börjar säga något?", säger Nolan som jag inte märkt av speciellt mycket.
"Jag!", säger Blair. "Jocelyn du vet hur det går till va?"
Jocelyn skakar på huvudet och Blair förklarar lite snabbt, sen säger hon det första påståendet.
"Jag har aldrig haft sex!", blev det och alla räcker sig efter ett glas vad jag ser. Precis när jag ska sätta glaset mot munnen ser jag att Jocelyn sitter och ser obekväm ut med inget glas i sin hand. Har hon aldrig haft sex heller!? Den här tjejen har säkert ett par hundratals överraskningar gömda i sig.
"Drick då Justin!", säger Blair lite surt och jag märker att alla redan ställt tillbaka sina glas helt tomma. Fort stjälper jag ner det och smäller det lilla glaset i bordet. Chaz fyller upp glasen igen, allas utom Jocelyns.
"Okej min tur.", säger Dylan och alla börjar skratta, beredda på ett absurt påstående. "Jag har aldrig varit kär!"
Djupt för att vara honom. Den här gången är det bara jag, Chaz, Ryan och Nolan som tar upp glas. Har inte Blair varit kär!? Men när jag tänker efter så har hon trots allt bara haft kortvariga förhållanden. Ibland när jag kommit tillbaka har hon hunnit byta pojkvän ett bra par gånger. Vi dricker upp och sen fortsätter leken ett tag. Ifall det blir fler påståenden som detta kommer jag snart vara dyngrak.
"Jag har aldrig blivit utnyttjad.", mumlar Jocelyn och sträcker sig efter ett glas. Förvånansvärt var det bara hon och Blair som tar upp varsitt.
"Skål syster.", säger Blair och klickar försiktigt sitt glas mot Jocelyns.
De dricker upp det snabbt och sen fortsätter Nolan med ett sjukt sexpåstående som alla bara skrattar åt. Kvällen fortsätter och blir riktigt bra, det är bara Dylan och Nolan som blir jättefulla och knappt kan ta sig upp för trappen. Resten är bara härligt påverkade, så man fortfarande har förståndet kvar. Vi alla går in till Chaz' rum och pratar som vanligt. Blair och Dylan börjar hångla efter en stund. Inte konstigt att Dylan bara drar med sig slödder hem, när han är full blir han ju kåtast i Kanada. Det skulle jag kunna skriva en låt om. Tanken fick mig att skratta och Ryan som sitter bredvid mig vänder sig mot mig.
"Vadå?", undrar han och jag bara gör en gest som visar "ingenting". Han nickar och fortsätter sin konversation med Chaz.
"Jaha så här sitter vi.", säger Jocelyn och fnittrar lite. Hennes blick är annorlunda, lite dimmig.
"Ja det gör vi visst.", ler jag mot henne. Jag kan inte låta bli när hon är sån här.
"Snart är det skolavslutning.", säger hon som att det var det uppenbaraste i hela världen. Jag skrattar åt henne också och då börjar hon fylleskratta. Det verkar som att hon är den lättpåverkaste härinne. Hon kan inte ha druckit mer än oss andra men är betydligt lulligare.
"Blair och Dylan verkar ha något på gång.", säger hon och pekar mot dem. Hennes ansiktsuttryck är så busigt och hemlighetsfullt på samma gång att jag ännu en gång brister ut i ett hemskt asgarv. Alla tittar mot oss och undrar vad det är vi håller på med. Till och med Blair och Dylan lägger av för att se. "Det är lugnt folk! Vi har bara en konversation om.. Skolavbalen."
Alla med medvetet kvar börjar skratta som bara den. Hon är nog mer borta än vad jag trodde, otroligt nog, Jag börjar hänga med i skrattet igen. Det är så skönt att sitta här med alla vänner samlade och bara skratta åt allting. Jobbet skulle inte sätta igång igen förrän om flera veckor, så nu är det bara att fokusera på att ha roligt med de som får mig att skratta mest.

Första kapitlet med Justins perspektiv också och förlåt att det blev skitdåligt! Har aldrig skrivit ur en killes perspektiv förut så det kommer bli.. Knas. Kanske lär mig om ett tag. Någon med novellblogg som har några tips?! Känner mig helt borta och det känns som att jag skriver som att han tänker som en tjej och det ska han ju inte göra.. Tråkigt. Kommentera era åsikter guyyys!

Kommentarer
Postat av: Väggblomman.

Sugen på lite ny fanfiction läsning? Andra kapitlet kom precis ut!
BELIEVETHIS.blogg.se

Ha en trevlig decemberdag! :)

2012-12-16 @ 00:20:20
URL: http://believethis.blogg.se
Postat av: Kajsa Med K

tävling vinn justins bok och parfym!: http://flirtatious.blogg.se/2012/december/tavling-2.html#comment
:)

2012-12-17 @ 18:42:10
URL: http://kajsamedk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback